Konkurence a výkonnost na evropských železnicích
•
Jazyk
čeština
Na evropských železnicích byla po roce 1993 implementována reforma, která spočívala ve vertikální (infrastruktura–provoz) a horizontální (nákladní–osobní) separaci odvětví a v umožnění vstupu konkurence na trh železničních služeb. Autor publikace se snaží identifikovat vliv těchto reforem na...
Na evropských železnicích byla po roce 1993 implementována reforma, která spočívala ve vertikální (infrastruktura–provoz) a horizontální (nákladní–osobní) separaci odvětví a v umožnění vstupu konkurence na trh železničních služeb. Autor publikace se snaží identifikovat vliv těchto reforem na výkonnost železnice....
Na evropských železnicích byla po roce 1993 implementována reforma, která spočívala ve vertikální (infrastruktura–provoz) a horizontální (nákladní–osobní) separaci odvětví a v umožnění vstupu konkurence na trh železničních služeb. Autor publikace se snaží identifikovat vliv těchto reforem na výkonnost železnice. Projevily se separace kladně, či záporně? Jak se evropské železnice vyrovnaly se vstupem konkurence? Existuje zde rozdíl mezi západoevropskými a východoevropskými státy? Na tyto otázky odpovídá autor prostřednictvím regresní analýzy, provedené na vzorku 27 evropských zemí v období 1995–2011. Ing. Zdeněk Tomeš, Ph.D. je vedoucí Katedry ekonomie na Ekonomicko-správní fakultě Masarykovy univerzity v Brně. Jeho hlavním výzkumným zájmem je ekonomie dopravy.
E-kniha - pdf
rok vydání 2014
Podrobnosti
-
Nakladatel
Kategorie
-
Formát
-
Věkový limit
- 0
-
Jazyk
- čeština
-
Počet stránek
- 150
-
ISBN pdf
- 978-80-210-7533-7