Podrobnosti
-
Nakladatel
-
Edice
Kategorie
-
Výška
- 0.00 mm
-
Šířka
- 0.00 mm
-
Hloubka
- 0.00 mm
-
Hmotnost
- 0.00 kg
-
Jazyk
- čeština
-
Počet stránek
- 400
-
Typ vazby
- brožovaná
-
Ean
- 9788020031556
-
ISBN
- 9788020031556
O knize
Po druhé světové válce se v rakouské společnosti prosadila oficiální doktrína o Rakousku jakožto první Hitlerově oběti. Až v sedmdesátých a osmdesátých letech se spisovatelé začínají zabývat kritikou nacismu ve zvýšené míře a svůj občanský protest vyjadřují i kolektivně a veřejně. Výjimku představovali autoři Vídeňské...
Po druhé světové válce se v rakouské společnosti prosadila oficiální doktrína o Rakousku jakožto první Hitlerově oběti. Až v sedmdesátých a osmdesátých letech se spisovatelé začínají zabývat kritikou nacismu ve zvýšené míře a svůj občanský protest vyjadřují i kolektivně a veřejně. Výjimku představovali autoři Vídeňské skupiny a Ernst...
Po druhé světové válce se v rakouské společnosti prosadila oficiální doktrína o Rakousku jakožto první Hitlerově oběti. Až v sedmdesátých a osmdesátých letech se spisovatelé začínají zabývat kritikou nacismu ve zvýšené míře a svůj občanský protest vyjadřují i kolektivně a veřejně. Výjimku představovali autoři Vídeňské skupiny a Ernst Jandl, kteří svou tvorbou reagovali na holokaust už v padesátých a šedesátých letech. Kniha se věnuje dramatické tvorbě autorů této skupiny, Ernsta Jandla a Elfriede Jelinek, jež spojuje experimentální poetika a kritika nacismu, obecněji pak témata násilí a války, která se autoři snaží uchopit stylizací svých divadelních (v Jandlově případě též rozhlasových) textů. Rakouské experimentální divadelní texty je nutné vnímat v kontextu rakouské filozofické a literární tradice kritiky jazyka, která doposud ovlivňuje vztah rakouských spisovatelů k jazyku jako takovému.