Hodnocení z největšího nezávislého čtenářského portálu
68%
(27 Hodnocení)
Online knihkupectví Palmknihy vám jako jediný e-shop přináší nezávislé čtenářské recenze a hodnocení oblíbeného portálu Databazeknih.cz
Populární hodnocení
21.1.2016
3
Bohužel musím souhlasit, že pan Ueda pro sebe využíval nevhodně velký prostor, pakliže "hlavní postavou" tady měl být Dalajláma. Dalajláma je velice moudrý muž s krásnými myšlenkami, které podle mě díky způsobu vedení rozhovoru moc nevynikly...
Bohužel musím souhlasit, že pan Ueda pro sebe využíval nevhodně velký prostor, pakliže "hlavní postavou" tady měl být Dalajláma. Dalajláma je velice moudrý muž s...
Bohužel musím souhlasit, že pan Ueda pro sebe využíval nevhodně velký prostor, pakliže "hlavní postavou" tady měl být Dalajláma. Dalajláma je velice moudrý muž s krásnými myšlenkami, které podle mě díky způsobu vedení rozhovoru moc nevynikly...
Číst více
6.6.2020
2
"Chtěl bych, aby z našeho rozhovoru vznikla dobrá kniha."
To se podle mne bohužel nepovedlo. Pan Ueda se nás snaží v epilogu přesvědčit, jací jsou s Dalajlamou kamarádi a jak byli všichni z jejich povídání nadšení = měli bychom být také. Takhle to ovšem nefunguje.
Jeho Svatost i její názory mi obvykle přijdou zajímavé a podnětné pro další přemýšlení. Zde si ovšem nejsem jist, kolik toho ve...
"Chtěl bych, aby z našeho rozhovoru vznikla dobrá kniha."
To se podle mne bohužel nepovedlo. Pan Ueda se nás snaží v epilogu přesvědčit, jací jsou s Dalajlamou...
"Chtěl bych, aby z našeho rozhovoru vznikla dobrá kniha."
To se podle mne bohužel nepovedlo. Pan Ueda se nás snaží v epilogu přesvědčit, jací jsou s Dalajlamou kamarádi a jak byli všichni z jejich povídání nadšení = měli bychom být také. Takhle to ovšem nefunguje.
Jeho Svatost i její názory mi obvykle přijdou zajímavé a podnětné pro další přemýšlení. Zde si ovšem nejsem jist, kolik toho ve skutečnosti řekl a předložil pan Ueda. Každopádně si v knize nárokuje příliš velký prostor pro své myšlenky, které jsou až příliš okatě cítit sociálním (občas spíše socialistickým) inženýrstvím s obvyklým klišé bohatého či úspěšného člověka (čti špatného, prázdného a vnitřně nešťastného) v protikladu k chudému (čti láskyplnému, obětavému a dobrému). Což je už na úvod velmi omezující a vlastně nesprávné východisko pro kritickou filozofickou diskusi a nevěřím, že Dalajlama ji v této logice akceptoval.
Úvahy o užitečnosti pak v rozporu "kulturními antropology" (?!) považuji za velmi zjednodušující a nevěrohodné, pokud tedy těmi původními kulturami nemyslíme Adama a Evu v Rajské zahradě... Ale to by bylo na dlouho.
Název a obal knihy považuji spíše za past na čtenáře.
Číst více
Číst více